LED valgusreklaamid, LED valgusreklaamide valmistamine tellimusel.

LED valgusreklaamid, LED valgusreklaamide valmistamine tellimusel.

ehk kas kõik uus on ikka nii hea nagu alguses tundub? LED valgusreklaamid, LED valgusreklaamide valmistamine tellimusel.

LED – kas säravate reklaamide lõpp? Alustaksin nagu kord ja kohus algusest. Kui LED (Light Emitting Diode) 21 sajandi esimese kümnendi keskel Eesti reklaamiturule sisenes, tundus hetkeks, et seni reklaaminduses valitsenud neoontorudel  ja  luminofoortorudel baseeruva valgustuse lõpp on lähedal. 50 000 – 60 000 tundi (reklaami puhul ca 13 aastat) tööaega eriti väikse energiatarbega olid argumendid, millele traditsioonilistel valgusallikatel polnud suurt midagi vastu panna. Tõsi, hästi valmistatud ja sobivas võimsusvahemikus trafoga varustatud neoontoru võib samuti kümme aastat vastu pidada ja sellised näited, kus vanad veneaegsed reklaamid kusagil katustel veel uuemalgi ajal hõõgusid, olid olemas. Luminofoortorudel baseeruv valgustus kestuselt ja voolutarbelt LEDiga muidugi ei konkureeri, aga on hinnalt oluliselt soodsam. Lisaks võib nende puhul alati kindel olla, millise nähtava tooniga valgus (mõõdetakse Kelvinites) on. Ka luminofoortorud võivad kesta aastaid, aga põhiprobleemiks on see, et suure reklaami sees tavaliselt mõni paljudest torudest ikkagi kustub ja reklaam muutub „lapiliseks“. Kui läbipõlenud torusid on juba palju, siis on otstarbekas kõik torud korraga välja vahetada. Hea peremees teeb seda korra aastas, aga juhtub, et torud peavad ka kaks kuni kolm aastat rahuldavalt vastu. Kui reklaam on kergesti ligipääsetav, ei ole toruvahetus probleemiks. Boonusena saab samaaegselt  pesta reklaami klaasi nii seest kui väljast ja inspekteerida reklaami üldist olukorda. Tekkis küsimus, kes peaks tahtma neoon- või luminofoorvalgusega reklaami, kui LED tundus olevat niipalju parem lahendus. Esialgu aitas otsustamise juures kõige rohkem kaasa rääkida raha ehk siis reklaami maksumus. LED valgustusega reklaami hind kippus kordi kõrgemaks kui tavavalgusega reklaam ja see otsustas sageli kõik. Kolme kuni nelja aastane tasuvusaeg ei olnud paljude silmis argumendiks, sest mitte kõik ei vaadanud nii kaugele tulevikku ja kes vaatasid, nägid ennast juba suurema ja uhkemana uutes ruumides ja uue reklaamiga. Aeg läks edasi ja kahe- kolme LEDi maaletooja/müüa asemele hakkas neid tekkima nagu seeni pärast vihma. Hind kuni 6 eurot tükist asendus kiiresti kampaaniapakkumistega: üks element-üks euro. Täna, 2009 aasta lõpus, on paras aeg teha esimesi kokkuvõtteid. Kuidas siis LED elemendid on ennast reklaamides õigustanud? Olles reklaamindusega varsti juba 20 aastat seotud pean kahjuks tõdema, et halbu näiteid on tänaseks rohkem kogunenud kui häid. Võib muidugi öelda ka, et halvad asjad kipuvad rohkem silma ja meelde jääma kui head näited. On kaks suurt probleemi, mis põhiliselt on seotud „valgete“ reklaamidega ehk siis reklaamidega, kus põhiosa kujundusest (taust)  on valge ja kasutatud on valget LED-i. Informatsiooniks niipalju, et tehnoloogilisest eripärast johtuvalt on valge LED elemendi tootmine kõige keerulisem (loe kallim), võimalusi selleks on mitu ja seepärast on ka tulemused erinevad. Need reklaamid on silmale vaadates rohkem või vähem sinakad ja nende intensiivsus, reklaami puhul ma räägiksin säravusest, on oluliselt kehvem kui samasugusel luminofooriga valgustatud reklaamil. Olukord on mõnevõrra parem punaste, roheliste ja siniste reklaamidega, aga ka siin on probleeme.Hulk sinise LEDiga tehtud reklaame on sellised, kus otse reklaami ees näeme teksti lugeda, aga juba mõnekümne meetri kaugusel sulanduvad tähed üheks suureks siniseks tombuks ja tekst pole loetav. Edasi minnes tuleb tõdeda, et 50-60 tuhande tunnisele lubatud tööajale vaatamata on paljud elemendid juba esimese aasta lõpuks kustunud, rääkimata sellest, et nende intensiivsusest on järele jäänud ehk vaevalt pool. Tartu kubiseb reklaamidest, kus mainitud probleemid on oma silmaga vaadeldavad. Arusaadavalt ei saa ma siinkohal nimetada konkreetseid reklaame ja nende valmistajaid, aga soovi korral võin olla giidiks õhtuse Tartu valgusreklaamide kireval maastikul. Miks see nii on? Ühes vastust välja tuua on raske, aga näha on sama tendentsi, mis muude asjadegagi meie ümber. Kui mõni asi maksab poole vähem kui teine sarnane toode, siis tavaliselt on vahe ka kvaliteedis. Ahvatlus kokku hoida seda suurem, mida suurem on reklaam (loe: LED elementide hulk).On oluline vahe (5000 kr), kas 100 elemendiga reklaamis maksta ühe elemendi eest 15 või 65 krooni. Milline on siis lahendus? Reklaami tellides küsige teenuse pakkujalt, milliseid konkreetseid LED mooduleid ta kasutab. Paluge tal tuua näiteid oma valmistatud reklaamidest, kus LED elemendid kasutusel. Paluge saata LED elemendi tootja kodulehe aadress. On hulk kodulehti, kus on uhkeldatud suurte ja tuntud kaubamärkidega kui oma klientidega, aga kuivõrd maailm on avatud ja needsamad kaubamärgid on sageli meil ka oma külas või linnas olemas, siis paraku on tihtipeale näha ka kõik need probleemid, millest ülalpool juttu oli. On ka teistsuguseid kodulehti, kus on väga üksikasjalikud andmed toodete ja nende kasutustingimuste kohta. Võimalusel  küsige näha – katsuda mõnda elementi ennast. Paljudel puhkudel on ka palja silmaga näha, et element on käsitööndusliku ilmega, juhtmed väga peenikesed ja toode ei sobi kasutamiseks välitingimustes. LED elementide kasutamine reklaamides ei tähenda ainult teistsugust valgusallikat. Välja on töötatud spetsiaalsed klaasid, mis aitavad LED omadustel paremini esile tulla. Samuti tuleb silmas pidada reklaami füüsilisi mõõtmeid (eeskätt paksust) ja LED elementide paigutustihedust. Kõik sellised parameetrid tuleb viia kooskõlla tootja poolt etteantutega. Ainult selliselt on tagatud särav tulemus. Kui lõpetuseks püüda vastata pealkirjas esitatud küsimusele, siis peab ütlema, et LED elementide kasutuselevõtt ei tähenda säravate reklaamid lõppu, aga rohkem kui varem tuleb teha kodutööd ja valida hoolega firmat, kelle kätesse oma kaubamärgi või muu teile olulise informatsiooni eksponeerimine usaldada. Loe veel LED-i kohta: http://en.wikipedia.org/wiki/Light-emitting_diode http://en.wikipedia.org/wiki/Light_temperature Lisan firma kodulehe aadressi, kelle elemente Reklaamitsehh OÜ kasutab http://www.daehantrans.com/main/en/   ehk kas kõik uus on ikka nii hea nagu alguses tundub?
LED - kas säravate reklaamide lõpp?
ehk kas kõik uus on ikka nii hea nagu alguses tundub?
LED – kas säravate reklaamide lõpp?

Alustaksin nagu kord ja kohus algusest.

Kui LED (Light Emitting Diode) 21 sajandi esimese kümnendi keskel Eesti reklaamiturule sisenes, tundus hetkeks, et seni reklaaminduses valitsenud neoontorudel  ja  luminofoortorudel baseeruva valgustuse lõpp on lähedal.

50 000 – 60 000 tundi (reklaami puhul ca 13 aastat) tööaega eriti väikse energiatarbega olid argumendid, millele traditsioonilistel valgusallikatel polnud suurt midagi vastu panna.

Tõsi, hästi valmistatud ja sobivas võimsusvahemikus trafoga varustatud neoontoru võib samuti kümme aastat vastu pidada ja sellised näited, kus vanad veneaegsed reklaamid kusagil katustel veel uuemalgi ajal hõõgusid, olid olemas.

Luminofoortorudel baseeruv valgustus kestuselt ja voolutarbelt LEDiga muidugi ei konkureeri, aga on hinnalt oluliselt soodsam. Lisaks võib nende puhul alati kindel olla, millise nähtava tooniga valgus (mõõdetakse Kelvinites) on. Ka luminofoortorud võivad kesta aastaid, aga põhiprobleemiks on see, et suure reklaami sees tavaliselt mõni paljudest torudest ikkagi kustub ja reklaam muutub „lapiliseks“. Kui läbipõlenud torusid on juba palju, siis on otstarbekas kõik torud korraga välja vahetada. Hea peremees teeb seda korra aastas, aga juhtub, et torud peavad ka kaks kuni kolm aastat rahuldavalt vastu. Kui reklaam on kergesti ligipääsetav, ei ole toruvahetus probleemiks. Boonusena saab samaaegselt  pesta reklaami klaasi nii seest kui väljast ja inspekteerida reklaami üldist olukorda.

Tekkis küsimus, kes peaks tahtma neoon- või luminofoorvalgusega reklaami, kui LED tundus olevat niipalju parem lahendus.

Esialgu aitas otsustamise juures kõige rohkem kaasa rääkida raha ehk siis reklaami maksumus.
LED valgustusega reklaami hind kippus kordi kõrgemaks kui tavavalgusega reklaam ja see otsustas sageli kõik. Kolme kuni nelja aastane tasuvusaeg ei olnud paljude silmis argumendiks, sest mitte kõik ei vaadanud nii kaugele tulevikku ja kes vaatasid, nägid ennast juba suurema ja uhkemana uutes ruumides ja uue reklaamiga.

Aeg läks edasi ja kahe- kolme LEDi maaletooja/müüa asemele hakkas neid tekkima nagu seeni pärast vihma. Hind kuni 6 eurot tükist asendus kiiresti kampaaniapakkumistega: üks element-üks euro.

Täna, 2009 aasta lõpus, on paras aeg teha esimesi kokkuvõtteid.

Kuidas siis LED elemendid on ennast reklaamides õigustanud?

Olles reklaamindusega varsti juba 20 aastat seotud pean kahjuks tõdema, et halbu näiteid on tänaseks rohkem kogunenud kui häid. Võib muidugi öelda ka, et halvad asjad kipuvad rohkem silma ja meelde jääma kui head näited.

On kaks suurt probleemi, mis põhiliselt on seotud „valgete“ reklaamidega ehk siis reklaamidega, kus põhiosa kujundusest (taust)  on valge ja kasutatud on valget LED-i. Informatsiooniks niipalju, et tehnoloogilisest eripärast johtuvalt on valge LED elemendi tootmine kõige keerulisem (loe kallim), võimalusi selleks on mitu ja seepärast on ka tulemused erinevad.

Need reklaamid on silmale vaadates rohkem või vähem sinakad ja nende intensiivsus, reklaami puhul ma räägiksin säravusest, on oluliselt kehvem kui samasugusel luminofooriga valgustatud reklaamil.

Olukord on mõnevõrra parem punaste, roheliste ja siniste reklaamidega, aga ka siin on probleeme.Hulk sinise LEDiga tehtud reklaame on sellised, kus otse reklaami ees näeme teksti lugeda, aga juba mõnekümne meetri kaugusel sulanduvad tähed üheks suureks siniseks tombuks ja tekst pole loetav.

Edasi minnes tuleb tõdeda, et 50-60 tuhande tunnisele lubatud tööajale vaatamata on paljud elemendid juba esimese aasta lõpuks kustunud, rääkimata sellest, et nende intensiivsusest on järele jäänud ehk vaevalt pool.

Tartu kubiseb reklaamidest, kus mainitud probleemid on oma silmaga vaadeldavad. Arusaadavalt ei saa ma siinkohal nimetada konkreetseid reklaame ja nende valmistajaid, aga soovi korral võin olla giidiks õhtuse Tartu valgusreklaamide kireval maastikul.

Miks see nii on?

Ühes vastust välja tuua on raske, aga näha on sama tendentsi, mis muude asjadegagi meie ümber.

Kui mõni asi maksab poole vähem kui teine sarnane toode, siis tavaliselt on vahe ka kvaliteedis.

Ahvatlus kokku hoida seda suurem, mida suurem on reklaam (loe: LED elementide hulk).On oluline vahe (5000 kr), kas 100 elemendiga reklaamis maksta ühe elemendi eest 15 või 65 krooni.

Milline on siis lahendus?

Reklaami tellides küsige teenuse pakkujalt, milliseid konkreetseid LED mooduleid ta kasutab. Paluge tal tuua näiteid oma valmistatud reklaamidest, kus LED elemendid kasutusel.

Paluge saata LED elemendi tootja kodulehe aadress. On hulk kodulehti, kus on uhkeldatud suurte ja tuntud kaubamärkidega kui oma klientidega, aga kuivõrd maailm on avatud ja needsamad kaubamärgid on sageli meil ka oma külas või linnas olemas, siis paraku on tihtipeale näha ka kõik need probleemid, millest ülalpool juttu oli. On ka teistsuguseid kodulehti, kus on väga üksikasjalikud andmed toodete ja nende kasutustingimuste kohta.

Võimalusel  küsige näha – katsuda mõnda elementi ennast. Paljudel puhkudel on ka palja silmaga näha, et element on käsitööndusliku ilmega, juhtmed väga peenikesed ja toode ei sobi kasutamiseks välitingimustes.

LED elementide kasutamine reklaamides ei tähenda ainult teistsugust valgusallikat. Välja on töötatud spetsiaalsed klaasid, mis aitavad LED omadustel paremini esile tulla. Samuti tuleb silmas pidada reklaami füüsilisi mõõtmeid (eeskätt paksust) ja LED elementide paigutustihedust. Kõik sellised parameetrid tuleb viia kooskõlla tootja poolt etteantutega. Ainult selliselt on tagatud särav tulemus.

Kui lõpetuseks püüda vastata pealkirjas esitatud küsimusele, siis peab ütlema, et LED elementide kasutuselevõtt ei tähenda säravate reklaamid lõppu, aga rohkem kui varem tuleb teha kodutööd ja valida hoolega firmat, kelle kätesse oma kaubamärgi või muu teile olulise informatsiooni eksponeerimine usaldada.

Loe veel LED-i kohta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Light-emitting_diode

http://en.wikipedia.org/wiki/Light_temperature

Lisan firma kodulehe aadressi, kelle elemente Reklaamitsehh OÜ kasutab http://www.daehantrans.com/main/en/

 

LED valgusreklaamid, LED valgusreklaamide valmistamine tellimusel. ehk kas kõik uus on ikka nii hea nagu alguses tundub? LED valgusreklaamid, LED valgusreklaamide valmistamine tellimusel.
LED valgusreklaamid, LED valgusreklaamide valmistamine tellimusel. LED valgusreklaamid, LED valgusreklaamide valmistamine tellimusel. LED valgusreklaamid, LED valgusreklaamide valmistamine tellimusel.
Tel +372 58244477 ,